چالش‌های این مدت:
هنوز همه خرج و مخارح از پس انداز من می‌آید و من هنوز بیکارم. هنوز برای هیچ Fund ای تقاضا نکرده‌ام.
توضیح در مورد انواع Fund برای سازمان‌های غیر انتفاعی:

منابع بسیاری برای تامین مخارج سازمان‌های غیردولتی که کارهای عام‌المنفعه انجام می‌دهند وجود دارد. اما بر خلاف میزان و تعدادشان، راه‌های رسیدن به آنها تقریبا محدود است. از این طریق می‌شود برای یک سازمان غیردولتی پول جمع کرد:

۱. فاند ریزینگ از طریق دوستان و آشنایان. (با آنکه این کار ممکن است در کوتاه مدت جواب دهد، اما پاسخ پایداری برای اداره یک سازمان نیست. حرفه‌ای هم نیست.)
۲. فاند ریزینگ اینترنتی (باز هم در کوتاه مدت ممکن است پاسخ دهد، اما پایدار نیست.)
۳. گرنت‌ها
الف: گرنت‌های دولتی: در حوزه‌های مشخص به سازمان‌هایی که کارهای عام‌المنفعه انجام می‌دهند که در راستای اهداف دولت (شهر، ایالت، فدرال ) است، تعلق می‌گیرد.

نکته مثبت: معمولا مبلغشان کفاف اداره یک سازمان و برنامه را می‌دهد. دریافتشان پرستیژ خوبی به هر سازمانی می‌دهد. در صورت دریافت یک گرنت‌ دولتی، امکان واجد شرایط شدن برای دریافت ‌گرنت‌های دیگر دولتی و غیر دولتی بیشتر می‌شود.

نکته منفی: به هر سازمانی تعلق نمی‌گیرد. باید سابقه کار چندین ساله نشان داد. ثبت نام برای آنها معمولا اعلام عمومی نمی‌شود و عملا تقاضانامه از سازمان‌هایی پذیرفته می‌شود که در لیست گرنت‌های قبلی بوده‌باشند. برای ARToghether این سخت‌ترین نوع گرنت (در حال حاضر) است. با توجه به اینکه من آشنایی هم در این حوزه‌ها و ادارات دولتی ندارم.

ب: گرنت‌های غیردولتی که خودشان بر دو نوع هستند:
۱. گرنت‌های اداره یک سازمان: که مبلغشان برای اداره کردن یک سازمان (با دفتر و دستک و کارمند ) برای یک یا دوسال کافی است.
نکته مثبت: می‌شود یک سازمان را اداره کرد. دریافتشان پرستیژ خوبی به سازمان می‌دهد و راه را برای دریافت گرنت‌های دیگر هموار می‌کند.
نکته منفی: معمولا به سازمان‌های تازه کار که سابقه گردش مالی ندارند تعلق نمی‌گیرد. ثبت نام و تقاضا برای خیلی از آنها عمومی نیست. کلا من خیلی امیدی به این مدل گرنت‌ها برای ARTogether ندارم.

۲. گرنت‌های مخصوص یک پروژه خاص: این‌ها گرنت‌‌های کوچکتری، یعنی مبلغ‌شان کمتر است. از پانصد دلار تا بیست سی هزار دلار، که برای اجرای یک پروژه مخصوص داده می‌شوند و فقط باید صرف آن پروژه شوند. مثلا باید یک پروژه در حیطه هنر تعریف کنید (می‌خواهم ده مجسمه بسازم و آنها را در موزه شهر نمایش دهم و….)
نکته مثبت: به سازمان‌های کوچک هم تعلق می‌گیرند. نیاز به سابقه خاصی ندارند.
نکته منفی: مبلغشان خیلی کم است. مبلغ فقط باید صرف هزینه‌های آن پروژه تعریف شده شود و مدل کاری که ARTogether می‌کند خیلی پروژه‌ای با ابتدا و انتهای مشخص نیست. تعداد این گرنت‌ها زیاد نیست.

چند دلیل داشتم که هنوز برای فاندی تقاضا نکرده‌ام. یکی اینکه به شدت می‌خواهم یک مقدار کار نشان دهم. یعنی بگویم با دست خالی این‌کارها انجام شده. پول شما کمک می‌کند که ما فعالیتمان را بیشتر کنیم. هنوز خیلی از کلاس‌ها در مرحله مقدماتی است و خود من هم دارم یاد می‌گیرم که چه باید کرد. نکته دیگر اینکه نوشتن گرنت یک کار حرفه‌ای است. با انگلیسی هلو هاورایوی من نمی‌شود آن را نوشت. باید گرنت نویس حرفه‌ای استخدام کرد. آنها هم خیلی گران هستند. البته قضیه مرغ و تخم مرغ است. تا استخدام نکنی پولی بدست نمیاوری، تا پولی بدست نیاوری نمی‌توانی استخدام کنی.

این نوشته در بلوط ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.