امان از این پسرهای مکش مرگ ما…

میخواستم در مورد این نوشته لیلا یه چیزی بنویسم ( در این کویر بی سوژگی!) بعد گفتم کم استریوتایپ در مورد این گی ها هست حالا من هم بیام تبلیغش کنم, خوبیت نداره. بعد الان دیدم آبجی سبیل یه چیزی نوشته زیرش, من هم شیر شدم.
خدایش اگه بریم به این پسر مکش مرگ ماهای تهران بگیم به پیر به پیغمبر این مدل لباس رو که پوشیدید رو فقط گی ها تو ممالک متحده میپوشن چی میگن بهمون؟
آخرین فیلمی که من از تهران دیدم فیلم فرید بود. ولی گاهی گذری به این عکسهای سایتهای تهران هم میکنم, ( دروغ چرا, دروبین مخفی هاش پر عکس دختر خوشگله) هاج و واج میمونم از قیافه این پسرها و فاق شلوارها…بابا نپوشید شلوار فاق کوتاه. خوبیت نداره. یعنی من قربون اعتماد به نفستون. ولی حرف زیاد در میاد پشت سرتون تو این دنیای ” گلوبالیزیشن!”
این مدلهایی هم که شما بهشون نگاه میکنید ( میدونم باکلاس تر از این هستید که کانالهای لوس آنجلسی نگاه کنید) به جان خودم اونطوری لباس میپوشن که هویت خودشون رو نشون بدن. یعنی یه جوری که بیننده لحظه اول برگرده به همون استریوتایپی که داره از گی ها و بفهمه که اینها گی هستن. شما هم یعنی؟
مرد امریکایی که گاوچرونه و خشن و تاتو داره و کثیفه. شما یه مرد استریت امریکایی با شلوار فاق کوتاه و ابرو گرفته به من نشون بده ؟
والا من تحلیل اینها بلد نیستم. اینها کار همون لیلا و سبیلیه. ولی اگه از این مکش مرگ ماها یکی اینجا رو میخونه اول بگم که دمت گرم و بعد هم مادر جان , یه تحقیقی بکن. به اون شلواری که تو پوشیدی میگن شلوار فاق کوتاه ها! شلوار فاق کوتاه مال ماهاست که عضو شریف نداریم. شما که خدای نکرده از عملکرد عضو شریفت ناراحت نیستی که!
این سایه پشت چشم رو هم که من همین الان فهمیدم. یعنی دروغ چرا. واسه عید که پسر عمو جانم برام عکس فرستاد یه مقدار شک شدم بعد گفتم شاید خوب بینوا ترانس بوده یه گی بوده ما نمیدونستیم. بعد هی فکر کردم دیدم نه بابا . این ترنس مرنس نیست. دوست دختر داره. ( حالا ربطی هم نداره) . ولی نصیحت من بهش اینه که اینطرفها آفتابی نشه. یعنی واسه خوبی خودش میگم.
حالا از شوخی گذشته واقعا این سلیقه دخترها هست که منتهی میشه به این متد لباس پوشیدن یا تمام خشونتی که این سالها تو جامعه بوده باعث این ظرافت تو لباس پوشیدن مردونه شده ؟
توی ایران هرچیزی که خلافه نرم هست به مخالفت بیصدا با حکومت تعبیر میشه. آیا اینهم یه جور اعتراض آرایشی هست یا فقط یه وضع فراره تو جامعه ای که کد لباس به شدت طبق قانون باید اجرا بشه این سرکشی بیشتر از هرچیزی دیگه ای به نظر میرسه. حتی تو جامعه امریکا – که از معدود کشورهایی هست که برای هیچ رده مدرسه ای یونیفرم یه شکل نداره و هرکی آزاده هرچی میخواد بپوشه- گونه ای از لباس پوشیدن مخصوص گروهای خاصه. گروهایی که با مین استریم یه راه نیستن.
احتمالا هم بچه ها ایران مد لباس رو بیشتر از ترکیه میگرن و شاید یه سری کشورهای اروپایی. خوب لباس پوشیدن اونها سیستمش با اینجا کلا فرق داره اما بازهم تو لباس پسرهای ایران افراط عجیبی هست.اون افراطی رو که اینجا گی های شوهای تلوزیونی و صاحب کانالها دارن. کانالهای مد و آرایش مخصوصا.
شاید این مدل لباس و آرایش از اون بخشهایی باشه که هر کشوری برای خودش فرهنگ سازی میکنه در موردش. ( انکالچرالیسم) . یعنی حتی لباسی که اینجا درست میشه تو ایران مصرف دیگه ای پیدا میکنه. نمونه اش لباسهای ورزشی اینجاست که تو ایران به اسم لباس اسپورت حتی تو مهمونی ها پوشیده میشه چون نایکی هست یا ریباک. اصلا کل قضیه لباس اسپرت پوشیدن تو ایران فرهنگش فرق کرده با کارکرد اولیه اش در جامعه ای که به وجود اومده. لباس اسپرت اسمش روشه. لباس ورزش. در صورتی که تو ایران یه طبقه خاص لباس شده واسه خودش.
یا کتونی های رنگ و وارنگ که من بینوا خودم اینجا فهمیدم هر کدوم مال یه ورزش خاص هست و هرچیزی رو نمیشه هرجا پوشید.
چیزی که مسلمه اینه که خیلی هم مهم نیست این شلوار فاق کوتاه یا اون بلوز چسبیده به بدن در امریکا کارکرد نمادینش نشون دادن گی بودن پوشنده هست چون تو ایران کارکرد همون لباس نشون دادن مدرن و خوشتیپ بودن طرف هست.




32 دیدگاه در “امان از این پسرهای مکش مرگ ما…

  1. che ahamiat darad, gah agar mirooyand, gharch haye ghorbat …
    لوا: خوب درسته. اما ربطش به این حرفهای ما چی بود

  2. سلام لوا جان …متاسفانه این طرز لباس پوشیدن ربطی به نداشتن ازادی و این جور چیز ها نداره …این جماعت هر چی رو که مد بشه میپوشه …کاری هم به این نداره که این عضو شریف اون تو جا میشه یا نه …یا اینکه اصلا معنی این مدل لباس چی میتونه باشه …ایا با فرهنگی جامعه اش همخونی داره یا نداره

  3. نمی‌دونم که اون قسمت از سریال ویل اند گریس رو دیدی که ویل (شخصیت گی سریال) یه شلوار فاق کوتاه خریده که همه بهش می‌گن دخترونه است ولی خودش زیر بار نمی‌ره و اصرار داره که مردونه است؟
    لوا: احسان جان. من تلوزیون کابلی ندارم. نه . راستش ندیدم تا حالا این سریال رو. چی بود قصه اش حالا؟ یعنی قصه رو که گفتی. آخرش چی شد.

  4. آی گفتی ، اصلا در ایران مردم نمی‌دونن کدوم لباس را باید در مهمانی پوسید و کدوم لباس را بیرون یا سر کار. این آرایش‌هایی که من از بعضی‌ها می‌بینم اگر با همین وضعیت در خیابان‌های بلاد فرنگ راه بروند ، صد جور حرفو حدیث پشت سرشان شکل می‌گیرد.
    لوا: آرایش که خود شاهنامه هست. چرا آرایشها این مدلی شده و قصد و غرض پشتش چی هست. ولی من فکر میکنم تابع محیط باشه. من ایران آرایش میکردم. آرایشی که اینجا هزار سال تو هیچ مهمانی نمیکنم ( یعنی اصلا آرایش نمیکنم). یعنی فکر میکنم بیشتر از خود فرد جامعه هست که خط میده به این جریان.

  5. در مورد آرایش حداقل من میبینم که مختص ایرونی ها نیست. ترکها و لبنانی ها دخترهای اون خطه اصولا هم بیشتر اهل به خود رسیدن هستند و هم اهل آرایش. آرایششون هم تند تره. بهشون هم میاد نسبتا…یعنی به خاطر اینکه اصولا آب و رنگشون بیشتره.
    در مورد پسرها هم باید بگی توی خود آمریکا داری نیویورک رو میگی یا تکزاس. تهران و مخصوصا روحیه طبفه پول خرج کنش رو باید با نیویورک نشنینهای آمریکا مقایسه کنی واسه اینکه اینا هستند که هم پول دارند و هم پول برای مد میدند. یا شهرهای بزرگ دیگه مثل شیکاگو، لوس آنجلس، و اینا.
    لوا: من یه سوال دارم انار جان.
    همین طبقه مرفه نیویورک که شما دیدشون- حتی فرضا تو خیابون یا دانشگاه- آیا فکر میکنی مدی که ازش پیروی میکنن یه جور این جندریت رو داره؟ یعنی به فرض مثل پسرهای ایرانی – همون طبقه- هست یا فرق داره؟ چطور بگم. مثلا مدها طوری هست که کدهای بین جنسیت ها رو از بین میبره؟ میشه یه ذره توضیح بدی؟

  6. سال نو مبارک لوا جان. حرفت خیلی درست نیست. اولا که به نظرم اتفاقا این​جا تو آمریکا نسبتا بیشتر از ایران لباس اسپرت می​پوشند، چون راحت​تره. در مورد سبک گی لباس پوشیدن هم این​جا هم طیفی که به​شون میگن متروسکچوال این سبکی لباس می​پوشن، ولی گی نیستن. البته تو ایران کلا آرایش و با لباس شیک بیرون اومدن خیلی بیش​تره، احتمالا به خاطر این که راه دیگه​ای برای نشون دادن فردگرایی وجود نداره.
    لوا: شکی در پوشیدن لباسهای ورزشی در اینجا نیست. اما مسله کاربردش هست. اینجا اگه به خاطر راحتی پوشیده میشه تو ایران مسله مد میگیره و اینکه نایکی شده کلاس.
    سال نو شما هم به سلامتی و شادی.

  7. نکته قابل تاملی یه :
    ارزش های هر جامعه ای بر طرز پوشش مردمانش ماثر است حالا چه از طریق
    همراهی با ارزش چه از طریق ضد ارزش حالا اگر به این اصل نیاز به جلب توجه (بیشتر در نوجوانی) رو هم اضافه کنیم اونقدرا هم نباید شگفت زده بشیم !
    ولی چرا متعجبیم ؟
    به نظر من ۱: چون ما از ایران دوریم و به تغییرات تدریجی یه هویی بر می خوریم و ۲ اینکه ما به ریشه های این مد نزدیکتر هستیم و یادمون میره که هر کالا یا فرهنگی (مدی)با وارد شدن به فرهنگ دیگه ای (کشور دوم) به ناچار دچار تغییراتی میشه و به مصرف جدیدی میرسه که گاه حتی برای اون طراحی نشده!

  8. khanome aziz rabty be mahdodiato ghanoone sakht dar lebas poshidan nadare.invare donia ke miano chi begim??? haminja bavar konid man ye moddel pesaraye iraniro mibinam ke ehsase shik bodan mikonan pish eomade ke hamkelasiam azam porsidan felany gaye? bavar konin nafahmidam chi baiad javab bedam chon bavar nemikardan age migoftam na.kam kam barashon ja oftad ke pesaraye irani ye edashon in moddely lebas miposhan taze baedan ke taraf dokhtar baz az abb dar eomade koliam khandidan…

  9. والا تا اونجا که من میدونم همسن و سالهای من هم از ابروهای برداشته پسرها و این مدل لباس پوشیدن بدش میاد. حالا نسل چهارمی ها رو نمیدونم!

  10. خوبه که راجع به آرایش کردن هم یه پست جدا بذاری. ما که فرنگ مرنگ ندیدیم والله، ولی هر چی توی فیلم و سیمای (معادل ایرانی تلویزیون!) فرنگستون نگاه می‌کنیم ردی از آرایش پررنگ و لعاب زنان و دختران تهرانی نمی‌بینیم! یا اشکال از تلویزیون ماست که کیفیت نداره یا چشمهای ما که خیلی تو خیابون کار می‌کنه!

  11. مطلبی که گفتی در مورد آرایش یا ابرو برداشتن پسرها و چیزهای دیگه درسته. اما در مورد لباس باید بگم که کلا مد لباس در آمریکا با اروپا – که ایران ازش تاثیر میگیره متفاوته. در آمریکا شاید چیز غیر عادی نباشه که به نظر بیاد آقایون لباس باباشون رو پوشیدن و دو سه سایزی براشون بزرگتره. دسترسی بیشتر به شبکه های ماهواره ای اروپایی و امکان سفر بیشتر به اروپا و بیشتر از همه ترکیه تاثیرپذیری ایرانیها رو از این روش لباس پوشیدن بیشتر کرده. البته اگر هم در واقعیت مقایسه کنی، در اروپا توریست های آمریکایی به شدت بد لباس به نظر می رسند و شاید به قول تو اکثریت اروپاییها گی!

  12. har kari ke mikoneh be toche ukhe?
    too shorte mardomam bayad beri?
    oon ye keshvareh digas ba ye farhangeh digeh o niyazhayeh digeh
    inkeh migi Bill o John injoori lebas nemiposhan che rabti dareh?
    lebaseh gay o gheyre gay digeh che sigheyiyeh?
    mitooni begi lebaseh tang
    badesham gayidi maro ba in “fugh” fughe kotah, fughe kotah, fughe kotah…
    halam az in chosoneh feministayi ke har harfeshon koli az harfayeh digashono zireh soal mibareh be ham mikhoreh
    agar shir shodanetam be koneh yeki digeh vasleh, behtareh chizi nagi

  13. کدهای بین جنسیت چیز انعطاف پذیریه. تا ده سال پیش شاید کراوات صورتی خیلی چیز گی حساب میشد اما الان خیلی راحت جزو مد میاد و میره و کسی هم چیزی نمیگه. برداشتن ابرو هم به خودی خود دیگه زنونه نیست. مردها هم برمیدارند ولی کلفت تر و خط نمیندازند. همونطور هم موهای کوتاه برای زنها. نوع پا روی پا انداختن برای مردها…یه علت اینکه این خط کشی ها کمتر شده احتمالا همین وجود دوستان گی هست به خاطر اینکه که بیشتر به خودشون میرسند و خوش تیپ هستند و یک سری نرم رو عوض میکنند.
    من دقیقا نمیدونم توی تهران چقدر پسر ابرو نازک هست و آخرین باری هم که رفتم یک سال پیش بود واسه همین نمیتونم بگم اینا چقدر شبیه پسرهای ایران هستند اما تو اگه بری توی محله سوهوی نیویورک آدم قرتی خیلی میبینی چه مرد و چه زن که چیزهایی میپوشند که آمریکایی معمولی هیچ وقت نمیپوشه.

  14. والاه!!
    چی بگم؟!؟ لکن ما را هم گاهی با این پشم و پیل و یال و کوپالمان اشتباه می گیرند نمی دونم این حضرات تیتیش چه جوری لکن از دخول در بعضی جوارحشون جلوگیری می کنن!!

  15. It’s sad to be a patriarchal woman. A pretty little penisless patriarchal trumpet.
    1- Inspired by the semiotic claim that every object, practice, and relation within society is enmeshed in a systematic web of codes and signs constituting any item’s value and meaning, British critic Dick Hebdige (b. 1951) tried to show the ebb and flow of class struggle in the realm of signs.
    Seemingly, the first semiotic attack, which Hebdige labels as “resignification” is launched by the oppressed, left out in the cold by the establishment. Investigating into subdominant cultures in a society, mainly “youth subcultures,” he shows how the youth resignify social codes already used by ruling classes. They do so by using those social codes in unlikely contexts in order that they might shock the oppressors, reveal their dissatisfaction, and rock the certainty of the kingdom of dominant signs.
    For instance, jeans look all innocent on a clothes shop shelf, dyed hair very attractive for a middle-aged woman at a formal ball, and a bottle of wine quite posh on the dinner table of a romantic evening date. The combination of these universally approved social signs, however, could be extremely revolutionary when one imagines the presence of a resignifying young man, at the gala party of a congress on business management, in a pair of patched jeans with his hair dyed purple and a bottle of whiskey in his hand all through the night. This is in fact a semiotic riot trying to undermine the dominance of the dictators of the social norms.
    2- A male-dominated society regards traditional gender roles as “natural.” Feminism, however, posits that nothing is natural even sexual identity. Gender roles, and even sexual identity, are formed by institutions of social and political life. Gender roles, or rather what we accept as our social roles based on our sexuality, are what various social, cultural, and political discourses converging in and partaking of “masculine hegemony” define. Through “repetition,” gender roles and sexual identity become “second nature” to us. Constant social suggestion will have us carry these “identity’s straitjackets” as our flesh.
    If a boy, you are to prefer football to ballet. You can not cry because it is not masculine. Neither can you express pain or show sympathy openly. Stand-up fights are indispensable to your life as a schoolboy. The more lecherous you are, the more masculine you appear to you friends. And you must prepare to provide for a family financially. If you are a girl, you cannot be good at mathematics. You have to be sweet. You must be shy. You must follow society’s meticulously-written manual to expose your flesh to sexual pleasure and know your limits. And you are trained to dream about your wedding ceremony every night as what your life is to lead to eventually.
    Transgress this pantomime of social conditioning, and you’ll be tagged a SISSY or a tomboy. You’ll be made fun of by bloggers. You’ll be impoverished and kept lowly. And, in extreme examples, you’ll be stoned or castrated.

  16. Salam Leva Jan. The standards for “gooming” are changing, so that even young men who are not particularly flamboyant are doing things no one ever thought appropriate before. In Tehran, I saw my son’s teenage friend “fix up” his eyebrows two years ago. When I asked him why he had done it, he said “mod shodeh.” Last month, I noticed that my friend’s teenage son, who has never been to Iran, and normally gets dressed in a conservative way, has removed the hair between his two eybrows. I asked his mother about the story, and she said one day he shaved the middle of his bushy eyebrows, saying that he thought he looked better without it. I’m trying to say that if these young men didn’t feel safe and “desirable” in their environments, they wouldn’t do things which up until recently, was entirely reserved for women. In a men’s beauty salon in Tehran, I noticed they offered eyebrow service, and “make-up,” among other hair services, such as highlighting and “extensions!” I asked the guy what the “make-up” entailed, and he said this is mostly reserved for grooms, who will get flash exposure during the gruesome wedding picture taking process. All the same, groom or not, a few years ago, most Iranian men wouldn’t have dreamt of getting foundation and powder on their faces for ANY event! The effeminate look is also present here, where men are wearing tighter clothes. The androgynous look (gender-less) has been increasingly prevalent in Western society for several decades now, taking different shapes, and it has evolved into certain appearance standards which we have completely accepted by now, such as women wearing pants which is very normal now, but was a taboo in the 1950′s. Long hair for men, short hair for women, and perfume companies’s coming up with unisex cologns are other signs and symbols of this change which has been widely accepted. On a different note, I think young Iranian men and women should care about their appearance, but should also read books. Fashion trends and fads come and go, but enlightenment stays and will help a nation. Iranian mothers should be teaching very young Iranians to read books instead of worrying too much about the clothes they wear. Thanks for making me think about something different again, Leva Joon. I so want to talk about another related topic here, but already I wrote too much. I’ll send you an email about it tomorrow, and if you have never tackled this Iranian social phenomenon before, maybe you can use it as a good topic to write about.

  17. بلوط جان من بدون اینکه این ها رو که گفتی بدونم یه بار به چند تا از این پسرها گفتم و کلی بهم خندیدن که ازگلم! و چون بلد نیستم تیپ بزنم! به خوش تیپا حسودیم میشه! چی بگم به اینا آخه؟

  18. I am iranian and I design clothes for young Canadians. we are called government clothing. I am 39 years old and my mother is a well known designer in tehran. The problem with your views of Iran is that you only look at one or two particular class or social group who are not even the majority of our people. just because a few thousand guys do something in Iran doesn’t mean that they speak for all iranian men.
    To expand your mind, read hamid dabashi. his book iran a people interrupted is briiliant.
    right now the fashion in the west for young men is natural beard hairy face and neck, sometimes even long, long dirty hair, like hezbollah, but with very tight jeans with high waist to medium waist. not really low waist anymore. very tight legs. black jeans and coloured jeans are in, like grey or purple and white for the summer.
    printed tshirts never go out of style. skulls are still happening (i bet for the one last season before they are completely out), mark jacob has done more skulls for spring summer. pointy black leather shoes with laces and short round o]tpe shoes and sandals for girls.
    feminism is the bullshit of white people, i have a fine art degree from a high class art school in canada. i tell you the west is all smoke and mirror, an illusion. we are actors, we dont have lives in the west. we are on the set, and you billions out there are the spectators who are watching us. we are paid to act for you. our economy is not real we are not really artists, doctors and workers here, we are all just actors. But this theatre company is going banckrupt soon and we will be joining all of you out there in the audience as non acors and just normal human beings.
    the american empire is on its way out and the world will have no super power. globalization is just an unrealized fantasy, and it will never happen. only in the wildest dreams of those who love to control the entire world.

  19. سلام.بابا والا دارید اشتباه می کنید…ایران به قول شما ممالک متحده نیست اینجا ایرانه و اینجا تعبییر گی بودن از لباس و آرایش معلوم نمیشه…و اینکه به هر حال هر کسی مسول خودشه …من امریکا نبودم ولی تجربه ای که از اروپا دارم اینه که انتخاب لباس کاملن شخصیه و بسته به نظر شخص و موقعیتش داره به کسی هم مربوط نیست….من خودم یکمی چاقم و برای همین توی جاهایی که باید رقصید لباس تنگ می پوشم تا چربی های بدنم به لرزه نیفته…در یونان که با دوستام رفته بودم همه با شورت و شلوارک اومده بودن بیرون یه روز من با شلوار کردی رفتم …جالبه بدونین که از طرف دوستای هم ایرونی هم یونانی با استقبال مواجه شدم ولی اگه این کارو توی تهران می کردم به من جوت و از این حرفا می گفتن..باید در این مورد کاملن فکر ایرانیمونو عوض کنیم یعنی نگاهمون رو نسبت به پوشش غربی کنیم در این مورد لاییک بشیم

  20. یه کمی تند رفنی! شلوار فاق کوتاه خیلی وقته که رسما مدل های مردونه اش هم تو بازاره. یه سری به سایت های جین فروشی های معروف بزنی می بینی. اما سایه چشم و …
    من خیلی وقته ایران نیومدم و نمی تونم قضاوت بکنم اما اگه کسی دوست دختر داره و این کار ها رو می کنه بنظرم با هویت جنسیش مشکل نداره. شاید داره مدها به قرن قبل بر می گرده که توی اوروپا و … آرایش زن و مرد نداشته!!!!
    به هر صورت، من از کار نسل جدید سر در نمی آرم

  21. نمی دونم چرا کامنت دونی رو باز کردم!!!.
    عیدتان مبارک .وشاد باشین!
    لوا: :) عید شما هم به شادی.

  22. دوست عزیز فکر کنم تعجب شما که مقیم خارج هستید از تحولات ایران به خاطر دور بودنتون از مسائل داخل ایران هست. نسل های تازه مثل شما کلیشه ای فکر نمیکنن که رسیدن مردها به ظاهرشونو نشونه گی بودن یا تمایلات دیگه بذارن بلکه صرفا نشونه احترام گذاشتن مردها اول به خودشون و بعد به طرفشونه. حتی به جامعه هم احترام میذارن که کثیف و پشم و پیلی دار بیرون نمیان. اگه مردهای آمریکا دوست دارن گوریل نما باشن به بقیه مردم چه ربطی داره؟ من چند وقت اروپا بودم و آرایش تینیج های اونجا رو غلیظ تر دیدم. اگه ننه رخت شورهای فمینیست ایران مرد ابرو کتلتی و مو فرفری دوست دارن دلیل نمیشه جوونا طبعیت کنن. میتونید تشریف ببرید تگزاس و تا میخاید مرد کثیف نوازش کنید.

  23. سلام. نظر خودم رو در وبلاگم نوشته‌ام. فکر می‌کنم با دید ریرانی باید به این قضیه نگاه کرد و ضمنا در این مورد بحث آرایش از لباس جدا است.

  24. سلام. نظر خودم رو در وبلاگم نوشته‌ام. فکر می‌کنم با دید ایرانی باید به این قضیه نگاه کرد و ضمنا در این مورد بحث آرایش از لباس جدا است.

  25. قبل سلام بگم چرا هر چی مدل متفاوت یاجدید به ما گی ها ربط میدین خود من گی هستم بی اف هم دارم ولی خیلی معمولی لباس معمولی میپوشم درسته شلوار فاق کوتاه با پیرهن اندازه هیکلم میپوشم ولی این دلیل نمیشه که ۱ مدل لباس مخصوص ۱فرقه یا گروه خاصی باشه تازه مگه ما گی ها چه چیز عجیبی هستیم ..ما هم زود تر از اون که گی باشیم ادم هستیم
    این دیگران هستن که با ۱ نگاه عجیب یا بعضی موقع زشت ما رو جدا میکنن…ما هم اینجوری هستیم تغییر هم نمیشه داد پس خیلی راحت بگم از چیزی که هستیم باید لذت ببریم…اما بگم نه تنها بعضی از گی ها بلکه خیلی از غیر همجنس گرا ها هم ابرو برمیدارن سایه میکشن و….ولی من خودم شخصا این کار رو نمیکنم ..ولی خوب هر کسی هر جور که دوست داره باید زندگی کنه….این قدر هم ما گی ها رو بیخودی تابلوی از بدی نکنین….

  26. قبل سلام بگم چرا هر چی مدل متفاوت یاجدید به ما گی ها ربط میدین خود من گی هستم بی اف هم دارم ولی خیلی معمولی لباس معمولی میپوشم درسته شلوار فاق کوتاه با پیرهن اندازه هیکلم میپوشم ولی این دلیل نمیشه که ۱ مدل لباس مخصوص ۱فرقه یا گروه خاصی باشه تازه مگه ما گی ها چه چیز عجیبی هستیم ..ما هم زود تر از اون که گی باشیم ادم هستیم
    این دیگران هستن که با ۱ نگاه عجیب یا بعضی موقع زشت ما رو جدا میکنن…ما هم اینجوری هستیم تغییر هم نمیشه داد پس خیلی راحت بگم از چیزی که هستیم باید لذت ببریم…اما بگم نه تنها بعضی از گی ها بلکه خیلی از غیر همجنس گرا ها هم ابرو برمیدارن سایه میکشن و….ولی من خودم شخصا این کار رو نمیکنم ..ولی خوب هر کسی هر جور که دوست داره باید زندگی کنه….این قدر هم ما گی ها رو بیخودی تابلوی از بدی نکنین….

  27. ای امان از دست این کلمه “ایران” که هر چی چرند پرنده به نام “غیرت ایرانی”،”هویت ایرانی”،”مرد ایرانی” و “زن ایرانی” میندازین بیرون. بابا من نمی دونم این همه شعار ایران ایران از کجا اومده، اگه کمکی بش نمی کنید حداقل انقدر باش ور نرید و واسه هر کلمتون بش آویزون نشید، ولش کنید به حال خودش. اما در مورد ظاهر ، نه قصدم دفاع نه دشمنی، ولی خیر سرتون شما که تو خارجید هنوز که هنوز اولین اصل فرهنگ غرب و یاد نگرفتید و تو عملیتون موندید. بابا اولین اصلش رو بچه ۴ ساله که نمی دونه اروپا و آمریکا کجاست فهمید که شما نفهمیدید : “آزادی شخصی” … اونوقت بازم شروع می کنید به نام ایران و ایرانی و تمدن و فرهنگ بانگ برآوردن که این مدل زشته و اون مدل “ایرانی تره”(بدبخت ایران!!!) . تا وقتی یاد نگرفتید به هر کسی این آزادی رو بدید هر جور دلش می خواد یا اعتقاد داره ظاهر بشه تو اون جهالت خودتون بال بال می زنید.یارو تو شرکت گوگل می ره مصاحبه می کنه ، می بینی طرف با گوشواره چند حلقه تو گوش و دست و پای تتو شده و موهای خفن بافته و یه شلوارک پاره نشسته ، بعد که یکم گوش می دی می فهمی طرف برنامه نویس ارشد پروژه های تحقیقاتیشونه ، اونوقت شما خارج رفته هایی که جسمتون رو بردید و فکرتون هنوز پیش ننه بزرگاتون جا مونده به جای فکر و شعور و عقاید طرف شروع می کنید به بحث راجع به تیپش. شما هم جزو اون دسته روشنفکران کوردل هستید که دم در دانشگاه با مدرک سیکل می شینن و می خوان به دانشجوها یاد بدن تیپ و ظاهر دانشجویی چه شکلی . شما جزو اونایی هستید که وقتی مسابقات پاتیناژ پخش میشه به جای هنر طرف به باریکی شرت پای اون نگاه می کنید. تا وقتی اولین اصل انسان یعنی احترام به محدوده شخصی دیگران که ظاهر هم جرعی از اونه ، رو نفهمیدید و به خودتون اجازه میدید کلمه مزخرف و احمقانه “ظاهر ایرانی” رو در ایراد گرفتن به ظاهر دیگران بکار ببرید همه چیزمون همینی خواهد بود که هست . بابا آخر ادعاها ، اگه به تیپ و ظاهر ایرانیه که چشای نابیناتون رو وا کنید و ببینید توی گوش “مرد نمکی” ۲۰۰۰ سال پیش گوشواره بوده…پس این ادعای ایران ایرانتون رو از کجای تبار عربتون به نام ایران بیرون آوردید، خدا داند و بس. آخرین خواهش اینکه هر چه می خواهید طلاوت کنید، اما نه به نام ایران .